zaterdag 26 mei 2012

Mijn voorouders in een notendop


Ruim vijftien jaar geleden startte ik met een intensieve zoektocht naar informatie over mijn voorvaders en hun gezinnen. Ik reisde in de tijd tot de verste voorvader in de mist van de tijd verdween, ergens rond 1565 en reisde vervolgens terug naar het heden. Ik schreef er een boek over met de titel 'Op het spoor van mijn voorouders - van Cornelis Feas tot Koos Faasse'. Koos Faasse is mijn opa en Cornelis Faes de verste voorvader.
In het boek passeren de gezinnen van de voorouders, omlijst met plaatselijke en landelijke geschiedenis. Zo uitgebreid dat de voorouders zelf er wat in opgaan.

Met dit blog wil ik de voorvaders en hun gezinnen in een notendop voorbij laten komen. Met korte typeringen. Doe ik ze daarmee tekort? Natuurlijk. Hun leven is veel meer geweest dan die korte schets van mensen die ik nooit sprak en van wie meestal geen enkel persoonlijk woord bewaard is gebleven. Toch doe ik het. Omdat het zeker meer is dan niets.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten